Week 6 - Reisverslag uit Equinunk, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Equinunk, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Equinunk

Momenteel hebben we 6 weken gehad en nog 2 weken kamp te gaan!
We hebben nu al 5 weken de kinderen en je merkt nu toch wel dat iedereen heel erg moe word, ongeduldig en chagrijnig.. Maar je ziet ook heel erg dat iedereen haar best doet om het niet te laten merken. Behalve de kinderen want die hebben dat niet eens door.

We hebben een heleboel gedaan in de tussentijd! Iedere avond hebben we activiteiten. Over het algemeen zijn ze altijd anders maar op donderdag en vrijdag zijn het vaak dezelfde afhankelijk van het weer. Op donderdag hebben we tribes. Iedereen is aan het begin van het kamp ingedeeld in een team: White mountain (wit) Hawn King Bird (rood, ik weet niet zeker of ik hawn goed heb gespeld..) Flying Eagle (blauw) en Sunrise (geel/tye-dye). Ik behoor tot de flying eagle en daar ben ik heel trots op! Waarom? Geen flauw idee maar ik vind het een coole totem en vogel en we zijn blauw. Tijdens tribes vertellen we verhalen, dagen we elkaar uit en vertellen we scoutreports. Een scoutreport is vaak een verhaal over dieren met soms een vraag waarom dieren zo in elkaar zitten. En Steve, dat is de man die de tribes leid verteld dan hoe het in elkaar zit. Ook moeten we als indianen gaan praten. Als iemand een verhaal heeft afgemaakt zeggen we allemaal: How! En we moeten toestemminng vragen aan Steve om bijvoorbeeld een scoutreport te vertellen door middel van dit: Oh Steve, I Janna de Groot from the greatest Tribe of Flying Eagle wish to make a scoutreport. En pas dan zou ik mogen beginnen. En dat allemaal in een grote cirkel (de counselring) rondom een groot kampvuur! Erg knus allemaal!
En op vrijdag hebben we Services. Services is een Joods ding. Daarin worden joodse liedjes gezongen, hebreeuwse gebeden opgedragen en verhalen voor gelezen. Over het algemeen zijn deze teksten iedere keer hetzelfde alleen af en toe in een andere volgorde. Ik heb er absoluut niks mee, maar omdat ik met Erwin the OC heb gekeken vind ik het wel grappig aangezien daat een joodse familie in zit en tijdens dit soort dingetjes moet ik daar veel aan denken.

We hebben dit jaar een nieuwe activiteit gedaan. Namelijk Halloween! Elke bunk (ons huisje/kamer) heeft een thema gekregen waarin zij ich moesten verkleden. Mijn bunk was Disney! Erg grappig. Vervolgens gingen we naar de social hall met het hele kamp en zo liet iedereen zien hoe zij eruit zagen door middel van een kleine modeshow. Na de modeshow mochten ze langs alle bunks gaan voor: Trick or treat! Het was erg gezellig!
Ik wist echter niet dat het halloweenavond was want ik was die dag met het softbalteam bij een inter toernooi in Timberlake (inter is de leeftijdsgroep, 11 jarige) We zijn 2e geworden, helaas van de 3 maar het was een erg leuke dag! Ik mocht voor het eerst echt couachen omdat ze voor het toernooi scheidrechters hadden van het kamp. Dus ik was even helemaal blij om ook deze ervaring te zien! Erg leuk.

Vorgie week hadden we een hypnotist als avondactiviteit. Het was echt heel gaaf! Alle counselors mochten zich opgeven om gehypnotiseerd te worden en uiteindelijk werden er 11/12 counselors gehypnotiseerd. Het was zo grappig om te zien! Ik heb me echt heel erg vermaakt! En het was heel erg indrukwekkend!

Ik zit momenteel wel een beetje aan mijn eindje. Ik had laatst een break nodig! De kinderen wilde niet luisteren en met softbal kan dat gevaarlijk zijn en toen de laatste groep ook niet luisterde ben ik na de les weggelopen om even alleen te zijn! Soms heb je dat ook nodig. En vannacht heb ik de hele nacht wakker gelegen. Op een gegeven moment moest ik naar de wc, zat er een kind op de wc te huilen. Het kostte me 15 minuten om haar van de wc af te halen en we hebben vervolgens 30 minuten bij de dokter gezeten(dat was de enige manier om haar stil te krijgen) vervolgens wilde ze niks bij de dokter en is uiteindelijk met een warmtepack voor haar buik naar bed toe gegaan. Maar dat was voor mij zoveel activiteit midden in de nacht dat ik niet meer kon slapen!

Kortom, ik ben ook kapot! Maar ik doe mijn best. Nog 2 weken en ik doe mijn best om het voor de kinderen en dus ook voor mezelf zo leuk mogelijk te maken!

Deze dinsdag mijn laatste vrije dag en volgende week zondag mijn laatste vrije avond. Dan begint Color War, wat dat precies inhoud horen jullie nog! Ik weet het namelijk ook niet precies:)

Dikke knuffel aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 13220

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: