Woensdag 1 september - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Janna Groot - WaarBenJij.nu Woensdag 1 september - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Janna Groot - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 september

Door: kleinereus

Blijf op de hoogte en volg Janna

01 September 2010 | Spanje, Barcelona

Officieel zit onze eerste week erop!

We hebben een geweldige eerste week gehad. Super leuke en gezellige mensen ontmoet! Super leuke en gezellige dingen gedaan! Goed afscheid genomen van Marja(onze docent van school die de eerste week meeging) Wij hebben met zn 3en voor marja gekookt en de tafel netjes gedekt, klein voorafje. lekkere hoofdmaaltijd en een soort champagne. Marja was even weg toen wij boodschappen deedden en toen zij terug kwam had ze meer dan een tas vol met kadootjes!! We hebben er een SUPER avond van gemaakt. We hebben echt goed afscheid van haar kunnen nemen. alleen het is erg jammer dat ze er nu niet meer is..(ja marja.. we vinden het echt wel jammer)

Vandaag zijn we ook weer naar stage gegaan. Het was vandaag de dag dat alle nieuwe families kwamen. Ouders met kinderen. De kinderen werden in groepjes verdeelt kwa klas waar ze in komen te zitten. En met mijn PE (physical education) stage heb ik samen met een collega allemaal spelletjes gedaan op het basketbalveld. Super leuk was dat. De kinderen waren ook echt zoo leuk! soms erg verlegen maar dat is terecht als je nieuw bent!.. Ik begin overigens al bijna volledig in het engels te denken als ik daar ben. Ik praat alleen wel af en toe nog nederlands tegen iemand waar ik engels moet praten.. erg grappig!:P

vanavond moesten Debbie en ik weer naar onze spaanse les. Werkelijk.. IK SNAP ER NIKS VAN!! ik schrijf alles zooo netjes op! Maar er is geen touw aan vast te knopen! Het is fijn dat de hele klas nederlands is. Dus als we iets niet snappen dat we het heel makkelijk aan iemand naast ons kunnen vragen en kunnen overleggen. Het zijn overigens erg leuke mensen!:D en de les wordt VOLLEDIG in het spaans gegeven. Waardoor het dus heel moeilijk te begrijpen is. Maar Gemma(onze docent) Doet het echt heel leuk, ze maakt gebaren, gebruikt plaatjes, namen, ze danst als het nodig is. Het is echt wel makkelijker te begrijpen maar vaak is het nog steeds een zeeer onlogische taal! Maar.. ik heb nog 11 weken om iets te leren en ik betaal er niet voor niets voor... dus dat moet wel goedkomen geloof ik!

morgen komen voor het eerst de kinderen echt op school om weer hun eerste lessen te volgen. I'm super excited!! Ik heb er echtzooo veel zin in! het is wel meer een introductie van hoe het schooljaar eruit gaat zien.. maar ik krijg er helemaal de kriebels van!
Hetgaat hier echt super!

En ik moest nog even zeggen dat onze building principel Mark Pingitore Echt super leuk is! Dat is de man waar we contact mee hebben gehad in Nederland nog. Voor we er heen gingen. En hij is echt super! Lisa, Debbie, Marja en ik worden helemaal verlegen van hem.. niet omdat we wat van hem moeten maar hij heeft gewoon echt iets charmants, karakter, uitstraling, gewoon echt heel leuk. en het is ook heel leuk om met hem te praten. We zitten echt zoo goed daar! Ik wou dat we het hele schooljaar konden blijven!

Liefs,
Janna

  • 02 September 2010 - 12:55

    Lodewijk:

    Nog even en je gaat daar solliciteren naar een baan!

    Heel goed allemaal. Groeten uit Holland, waar het weer eens regent.

  • 02 September 2010 - 18:15

    Olga:

    Hee lieve Janna,
    Wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en allemaal leuke mensen ontmoet en al die mooie plekken in Barca ziet. Ik krijg er helemaal zin in om een keer die kant op te gaan.

    Have fun en veel succes!
    Liefs Olga

  • 05 September 2010 - 13:36

    Debbie:

    Jeetje wat is dat Spaans lastig he! Ik word niet verlegen van hem!! :p Hij heeft alleen zo'n puppy look in zijn ogen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Een geweldige stage in Barcelona op de American School of Barcelona!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

24 december

19 December 2010

WE GAAAN!

16 December 2010

16-12-2010

29 November 2010

Maandag 29 oktober

12 November 2010

12 November 2010
Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 13270

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: