week 2 - Reisverslag uit Equinunk, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Equinunk, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

week 2

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 Juli 2013 | Verenigde Staten, Equinunk

De nieuwe week is weer aangebroken. Er is een hele hoop gebeurd in de afgelopen tijd! En ik heb zo weinig tijd om op het internet te zitten en even rustig een blogje te schrijven.. Maar hier is er weer een!

Alle campers(kinderen) zijn verdeeld in leeftijdsgroepen. En sorry als ik mij vergis maar volgens mij is dit de volgorde:
Sophmores, (Lower en upper)
Juniors,
Kadettes,
Inters
Mediates
Seniors
PC's
CA's

Ik zit in een bunk met de uppersophs dat zijn kinderen van 9 jaar. Ik heb 9 kinderen en wij delen onze 'bunk' met een andere bunk en samen maken wij gebruik van 4 toilletten en 4 douches. Dit noemen ze een bungalow. We hebben iedere avond een activiteit waaronder laatst de bungalow sing! Elke bungalow moest op een bekend nummer een eigen lied maken. En die op het podium prersenteren aan alle campers en counselors! Echt super leuk en heel creatief! Er kwamen veel leuke en bekende liedjes in voor maar dan was de tekst echt super creatief verandert! Heel leuk gedaan van iedereen! En onze bungalow had gewonnen!!! (van de sophmores dan dus dat zijn er niet heel veel.. ik denk 3 liedjes) Helaas, omdat ik een specialist counselor ben (softbal) Heb ik niet mee geoefend en kan ik niet uit mijn hoofd vertellen op welk nummer wij gezongen hebben! Sorry!!!... Ik ga het navagen!
We hebben ook een counselortalentshow gehad! Dat was ook super. Alle counselors die iets leuks wilden doen of konden mochten optreden voor alle kinderen. Het was echt heel leuk om te zien! En een aantal kunnen echt heel goed zingen! Had ik niet verwacht. Leuk om daar zo achter te komen.
Gister (dinsdag 2 juli) had ik mijn eerste vrije dag! Dat betekent dat je moet opstaan met de kinderen mee moet naar de line-up om de vlag te hijzen en mee moet ontbijten. Maar daarna gaat er een bus en die brengt je ergens naar toe. dit verschilt per keer, maar gister zijn wij naar een shoppingmall in Scranton gegaan. Anderhalf uur rijden met de bus. Die overigens veel te weinig beenruimte heeft! Zit voor geen meter maargoed. De shoppingmall was erg groot en erg leuk! Ik ben samen met Kylah en Monica de hele mall af geweest om te kijken wat er allemaal voor leuks is en ik heb nieuwe schoenen gekocht!
Op dag 1 dag de campers kwamen zag ik een kindje met die schoenen en ik was meteen verliefd op ze dus ik moest ze hebben!! Ze zijn echt heel mooi:D
Na winkel in winkel uit en wat eten moesten we om 7 uur weer terug naar het kamp om even te douchen of even te rusten en om half 9 vertrok de bus naar honesdale. Dat is een dorpje/stadje een half uur met de bus van het kamp vandaan. Die heeft 3 stops: Mainstreet, macdonalds of walmart. Aangezien wij elk vrij moment dat we hadden nu al naar de macdonalds en de walmart zijn geweest hebben we gisteravond voor mainstreet gekozen. Daar was een bar en hebben we gezellig wat gedronken een beetje gedanst, sommigen hebben beerpong gespeeld! Erg grappig om daar een keertje in het echt naast te staan ipv op tv te zien!
Het was een erg gezellige avond!

Vandaag heb ik weer softbal lessen. En dat is erg leuk! Ik doe dit samen met Kim! Erg aardig! Soms hebben we 3 groepen en dan moet ik een groep alleen doen. Over het algemeen gaat dat best goed alleen de lowersophs zijn met 30 kinderen! Ik vind het nog erg moeilijk om die goed te verdelen en eerlijk iedereen de beurt te geven in zo weinig tijd! Maar ik doe mijn best!

Ik moet nu weer naar mijn volgende les. Ik hoop snel weer een nieuwe update te kunnen geven over hoe het morgen was! Morgen is het the 4th of july en dat is hier een groot gebeuren! Dus we hebben feest morgen!

Ik laat het jullie weten!
Dikke knuffel

P.s. op de counselor talentshow kregen we te horen dat een collega van mij het nichtje is van John Lennon! Dacht is wel een leuk weetje vor Fulco!

• 05 Juli 2013 - 14:59

Wibert:

Dat jij iets hebt gewonnen op het podium. Dat had ik nooooit verwacht!