new adventure starts today - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu new adventure starts today - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

new adventure starts today

Blijf op de hoogte en volg Janna

15 Juni 2013 | Verenigde Staten, Newark

Daar zit je dan.. op je hotelkamer. Voor jullie om 12 uur 's nachts, voor mij om 6 uur in de middag/avond.
Iets wat ik al jaren wil wordt nu toch echt tot werkelijkheid.

Ik ben vanmorgen lekker vroeg op gestaan om op tijd bij de check-in te staan van Schiphol. Toen dacht ik, eerst inchecken dan nog even rustig een kopje koffie drinken met mijn ouders en mijn vriend, maar toen werd er bij de check-in gezegd dat ik over een uur al bij de gate moest zijn! Terwijl ik pas 2,5 uur later zou vliegen. Kortom, een kort afscheid van moeders en vaders! Maar gelukkig bleef Erwin nog even om mij wat extra te supporten en nog even goed afscheid te kunnen nemen (was overigens erg moeilijk was voor ons beiden!).
Vervolgens achter de douane nog 6000x naar de wc en ik ben zonder enige moeite of problemen door alle checks heen gekomen! Kortom, geen bagage, visum, paspoort of ticketproblemen. Altijd fijn.
De vlucht ging prima, veel films gekeken, 500 days of summer, ted, rapunzel... je moet wat in het vliegtuig! Ik heb nog geprobeerd te slapen maar dat is toch echt een kunst daar vind ik.
De landing was wat hobbelig maar ging ook prima! Bij aankomst een paar kleine vraagjes die iedereen kreeg en toen stond mijn koffer al op mij te wachten op de band. Het ging allemaal zo vlot! Ik wist niet dat Amerika binnenkomen zo makkelijk zou zijn. Na wat vragen en reizen wist ik de plek van mijn shuttlebus te vinden die mij naar mijn motel bracht. Op deze bus heb ik overigens wel een half uur moeten wachten aangezien hij maar 2x in het uur rijd en Janna hem dan natuurlijk net mist. Goed voor nog meer zenuwen.
Aangekomen bij het hotel blijkt het een of ander indian motel te zijn wel heel cliche zoals ze in amerikaanse films altijd van die hotelkamers hebben staan alsof het studentenkamers zijn alleen dan lelijker. Tsja.. het is maar voor 1 nacht.

Morgen moet ik om 5 uur amerikaanse tijd op het vliegveld zijn om met de hele groep naar het kamp toe te gaan in een bus. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik zat eerst te denken om misschien nog even New York in de gaan maar gezien de tijd dag ik op de shuttle bus moest wachten en mijn zenuwen durf ik dat niet aan dus ik ga het morgen gewoon heel lekker rustig aan doen en lekker op tijd naar het vliegveld. In de hoop dat ik een heeeeeel klein beetje relaxed daar kennis kan gaan maken.

De internet verbinding is daar niet heel denderend heb ik gehoord en ik heb ook zeker niet iedere dag de tijd om mijn avonturen te delen maar jullie horen zeker snel van mij!

Tot zo ver de verhalen van Janna uit Amerika, Newark
Liefs

  • 16 Juni 2013 - 09:58

    Olga:

    Hi lieve Janna!
    Super dat je nieuwe avontuur begonnen is. Ik vind het heel stoer dat je dit doet. Ga lekker genieten. Nu is het nog allemaal vreemd en spannend, maar over paar dagen voelt het vast al vertrouwd en ken je een heleboel leuke nieuwe mensen. Ik ga je verhalen lekker volgen. Fijn dat Erwin dat ook kan!
    Liefs Olga

  • 18 Juni 2013 - 14:45

    Wibert:

    Goed gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 13268

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: