Miami en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu Miami en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

Miami en New York

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Dit zal mijn een na laatste reisverslag zijn! Dat betekent: het einde van de reis is in zicht!

20 augustus vertrokken Sarah en ik met de auto naar het zonnige Miami! We zaten een beetje illegaal in een heel luxe hotel! 5 mensen op 1 kamer kunnen ze vast niet accepteren als een normale boeking! Maar we hebben het veilig doorgebracht.
Het was nog een heel gedoe om het hotel te vinden en de mensen waar wij mee hadden afgesproken kwamen 4 uur later dan gepland! Dat zorgde voor enige spanning onderling. Ik heb mij heel goed uit deze spanning weten te houden maar diep van binnen voelde ik het ook en het is de hele trip niet weg geweest wat erg jammer was! Des al niet te min heb ik heerlijke dagen gehad! Lekker relaxen op het strand.. waar Janna dan helemaal gek word van al het zand dat dan overal zit!! Soms vergeet ik dat ik eigenlijk een hekel heb aan het strand.. omdat het ook zo lekker kan zijn! Maargoed.. ook heb ik wat rondgelopen langs de winkeltjes en gekeken of ik wat kon kopen maar dat was niet zoon succes. Ik heb ook veel tijd door gebracht bij het hotel waar zij een lekkere binnenplaats hadden met een klein afkoelbadje! Heerlijk relaxen.
Waarna wij de 23e met zijn allen vertrokken! Monica was al erg vroeg vertrokken en ik ging samen met Sarah, Kylah en Steph in de auto. Sarah heeft mij naar het vliegveld gebracht waarna zij naar Tampa ging en zij daar de andere 2 achter liet. Ik heb een makkelijke vlucht gehad naar New York en kon mijn hotel ook redelijk snel vinden! En het is zeker beter dan mijn eerste hotel hoewel zij daar ietsje meer aandacht hadden besteed aan het matras en kussen. Dat is hier weer helemaal niks.
Mijn eerste volle dag in New York ben ik naar het vrijheidsbeeld geweest! Ik ben niet op het eiland geweest, maar ik heb een veer genomen waar ik het beeld goed genoeg kon zien! Vanuit daar ben ik naar de Brooklyn Bridge geweest. Bij elke brug die ik zag dacht ik oh dat is m! Oh dat is m! Nou.. ik had het allemaal verkeerd! Ik heb hem echt gezien en ik ben er (voor de helft) overheen gelopen!:) erg goed dagje! Voor het eerst sinds 2 maanden helemaal alleen. Dat gaf een heel erg vrij gevoel!

De volgende dag ben ik begonnen bij St Patricks Cathedral en heb ik kaarsjes gebrand. Vroeger was het er 1 voor opa. Dit keer had ik er 5! Waarvan 3 van dit jaar. Vreselijk! 1 voor Opa, 1 voor Hans, 1 voor mijn lieve Debbie, 1 voor Henk Claassen en 1 voor buurvrouw Anja.
Dat moest ik natuurlijk even verwerken en nam dus lekker een bakje koffie bij de starbucks! Vervolgens ben ik naar Grand Central Station gegaan. Heel erg mooi! En ik vind het erg leuk dat ik het herken van tv! Ook ben ik het Empire State in geweest en naar verdoeping nr 86 geweest om over New York heen te kijken! Wat een plaatje!

Vandaag ben ik naar Ground Zero, Washington Square Park, New York Public Library en 5th avenue geweest! Ground Zero was erg indrukwelkend, maar zoals mijn Lonely Planet zegt: het is echt maar gewoon een gat in de grond. Ik vond het heel mooi gedaan als een waterval, maar het voelde voor mij niet als een plek waar eerst 2 giga gebouwen stonden en zoveel mensen om zijn gekomen. Maar het was erg bijzonder en zeker de moeite waard.
Washington square Park was veel kleiner dan in had verwacht. Ik wilde heel graag de poort zien. Ik heb van het park genoten, maar veel rondlopen kon niet. Dus Janna dacht, dan ga ik maar naar de bieb lopen! 5th avenue is erg lang! En ik heb vandaag minstens de helft gelopen! Daar mag ik wel trots op zijn vind ik:) de bibliotheek was erg mooi van binnen en van buiten! Ik ben blik dat ik daar even de tijd voor heb genomen!

Morgen is mijn laatste dag in New York! Dat klinkt echt heel dichtbij! Morgen neem ik de tijd voor central park! En dan heb ik een compleet gevoel over mijn trip hier! Ik wil niks anders meer zien, ik ben voldaan.

Ik heb een heel goede tijd gehad met iedereen! En ik ben echt wel trots dat ik dit helemaal alleen heb gedaan! En ik kan een paar dromen van mijn lijstje afstrepen! Kan niet beter toch?
Wel heb ik een heel sterk gevoel dat ik terug naar huis wil! Ik mis Erwin ik mis mijn ouders, zussen, Emma! Ik vind het echt genoeg geweest! Ik ben wel klaar hier.

Morgen nog 1 dagje en dan woensdag 28 is een lange dag, maar veel reizen. Ik moet om 11 uur uitgecheckt zijn en het duurt 2 uur om naar het vliegveld te komen dus als ik het heel rustig aan doe heb ik alle tjd om zonder te stressen optijd en vroeg op het vliegveld te zijn! Waar ik dan alleen maar meer zenuwen zal kweken!
Vluchtgegevens voor de nieuwsgierigen (zo ver.. je weet nooit of ze veranderen)

Ams 29 aug. 07.35 uur - vlucht KL6014
Toen ik naar new york vloog werd mijn vluchtnummer aangepast voor degene die dit nodig hebben zal ik het wel smsen: noem geen namen Erwin:D

Mijn volgende bericht zal volgen als ik in Nederland ben hoe mijn laatste volle dag was en hoe de vlucht en aankomst was!

See you all very soon!
Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 13145

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: