New York, Niagara en Orlando! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu New York, Niagara en Orlando! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

New York, Niagara en Orlando!

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

20 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Ik wat gebleven bij New York central park.
We hebben op de een of andere manier niet heel veel gedaan. De tijd was heel vreemd in new york. We hebben veel gezien, maar gelijk ook heel weinig. Affijn, we hebben de helft van central park gezien. Het was een erg mooi parc waar wij dan ook een picknick hebben gehouden en gezelschap kregen van een hele leuke eekhoorn die praktisch naast ons (kylah, sarah en mij) zijn hazelnoot zat te eten. Erg gezellig! Daarna zijn sarah en ik over 5th avenue gelopen en natuurlijk winkel in winkel uit! Op weg naar times square waar wij van plan waren een musical te kijken, maar dat is helaas mislukt. Misschien in mijn volgende x new york!

De volgende dag zijn wij allemaal erg vroeg opgestaan om de auto bij JFK Airport op te halen en onze roadtrip naar de Niagara watervallen te starten. Eerlijk gezegd heb ik erg veel geslapen op de heenweg. Ik was gesloopt aangezien mijn hotel niet echt geluidsvrij was van mensen die midden in de nacht terug kwamen van het uitgaan. Ik werd regelmatig wakkergehouden. Na een reis van 6 uur zijn we aangekomen in een knus stadje Williamsville waar we de nacht doorbrachten om de volgende nacht fris en fruitig de niagara watervallen te bekijken! Dit was mijn nummer 1 wat ik moest zien in mijn verblijf in Amerika. Kortom, mijn dag!:) het is een groot park waar een rivier (niagara river) doorheen loopt. Erg mooi park ook. En dan de waterval! Wauw. Het is echt prachtig. En dan te bedenken dat we aan de amerikaanse kant zitten. Dat wil zeggen, de rivier valt van die kant, dus je ziet voornamelijk alles vallen van de zeikant. Heel mooi en heel dichtbij, maar toch wilden wij de canadese kant ook zien! Kylah was op weg naar Toronto die dag dus die moest zoiezo naar canada. Sarah en ik dachten ook een bezoekje te brengen! Canada inkomen was erg makkelijk! Paspoort laten zien, stempel erin en klaar is kees.
Nog meer wauw! Het was prachtig! Ik had een geweldige dag! Heeeel veel foto's gemaakt en ik was helemaal gelukkig! We zaten nog te twijfelen of we de boot gingen nemen. Die brengt je dichter bij de waterval. Erg leuk zoon attractie, maar wij hadden niet het gevoel dat het onze dag beter zou maken, we zouden door de mist en het water toch geen foto's kunnen maken dus deze tocht hebben we laten zitten. Terug naar Amerika en de auto! Maar Amerika inkomen is toch weer een ander verhaal. Paspoort, visum, ds2019... En dan ook nog zeggen dat we even plaats moeten nemen.. na een tijdje bleek meneer computer problemen te hebben. Dus spanning voor niks. Maar, we zijn terug in Amerika! Op naar onze volgende trip: Orlando. Daarvoor moesten wij 9 uur met de auto naar JFK rijden om de auto terug te brengen. Hebben we langs de weg in de auto moeten slapen(wat Janna niet kon) omdat Sarah moest rijden en anders in slaap zou vallen, na een paar uur van JFK met alle bagage naar de Greyhound met de metro en vervolgens met de greyhound(bus) naar orlando! Wel gemeen dat ze ons van te voren niet hadden verteld dat wij 3x moesten overstappen. Deze rit duurde nog eens 25 uur. 2 nachten geen hotel, geen douche geen schone kleren.. je kan wel nagaan hoe wij ons voelden na deze reis!

Weer een dag verder, na een heeeeeerlijke nachtrust, hadden wij onze eerste dag in universal Island of Adventure! Het was erg gezellig en een erg leuk park! Veel simulaties en de achtbanen deed ik lekker alleen want daar is sarah niet zo van. Hogwards van Harry Potter was meer haar ding. Zo hadden we allebij ons ding:) ik heb me erg vermaakt!
Gister brachten wij de dag door in disneyworld. Erg leuk, dat blijft het, maar helaas waren er een aantal attracties die niet werkten terwijl je daarvoor n uur in de rij staat en door het skechte weer ging de oarade niet door. Het was de hele dag super zonnig, maar natuurlijk gaat het stormen, onweren en hosen van de regen als de parade moet beginnen. Dus het was een beetje teleurstellend. Maar, het is en blijft disneyworld!:)
Vandaag zijn we nog een keer naar universal geweest. We hadden kaartjes voor 2 dagen dus we hebben alles goed kunnen zien en doen wat wij wilden! Ik heb 3 leuke dagen gehad in Orlando!

Onze volgende stop: Miami! We vertrekken morgenochtend en dan gaan we 3 dagen op het strand liggen! En dan vertrek ik weer naar new york om mijn laatste dagen door te brengen en te bekijken wat ik nog niet heb gezien!

Kus en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13169

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: