New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janna Groot - WaarBenJij.nu

New York

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Ik heb het overleefd!!

Ja, stiekem ben ik wel erg trots op mezelf! Ik heb zojuist 8 weken op een zomerkamp in Amerika gewerkt! Iets waar ik al jaren van droomde. En nu heb ik het gewoon gedaan!

Donderdag hadden we lazyday en mochten we voor het eerst uitslapen! Wat niet echt uitslapen was aangezien de kinderen al vroeg wakker waren maargoed. In de middag gingen de kinderen bowlen en mochten wij beginnen met het inpakken van alle spullen van de kinderen. Je gelooft niet wat een troep die kinderen hebben! Kilo's tape, rainbolooms(zal vast ook heel erg in worden in nederkand over een tijdje..) dat zijn hele kleine elastiekjes waar je op verschillende manieren armbandjes mee kunt maken, knutselwerkjes, tutu's, kettings, haartierelantijntjes en nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer! Ze hebben een keer in mijn bunk een telwedstrijdje gedaan.. nummer 1 kwam uit op 11 knuffels en kussens! En niet mini.. en het is maar een 1persoonsbedje! Posters van hier tot aan tokio! Het maakte het de laatste 2 dagen dan ook wel heel saai in de bunk toen alles zo leeg was. Vrijdag zijn we verder gegaan met inpakken want je kan dit niet af krijgen in 1 dag 9 kinderen met zoveel spullen! Vrijdagavond hadden we een heel lang avondmaal. Hoewel heg eten vrij snel weg was. Na het eten werden er awards uitgedeeld van turnen, tennis, zwemmen en nog veel meer. Helaas geen softbal wat ik vreemd vond want Kim had het wel over een softbal award voor de kinderen.. Na heel veel speeches, applause en zingen wat overigens heel erg emotioneel was allemaal, gingen we naar het meer. Het was ondertussen al donker en dat was ook nodig voor deze bezichtiging. Elke bunk mocht een wens doen voor Blue Eidge en daarmee een brandend kaarsje in hef meer leggen. Het idee was super mooi en sommige beelden ook maar door de wind gingen de kaarsjes al snel uit dat was erg jammer. Gelukkig weet iedereen hoe het er mogelijk uit had kunnen zien.
Vervolgens hadden ze ter ere van het 90-jarig bestaan een prachtige vuurwerkshow voor ons in elkaar gezet! Heel erg mooi! Ik heb denk ik nog nooit vuurwerk gezien op zoon open plek. Je kon het prachtig zien en dat maakte alles met de kaarsjes weer goed! Na de vuurwerkshow gingen we naar het theater om een samenvattingsfilm te kijken van alles wat we de afgelopen 7 weken hebben gedaan vervolgd door een slideshow! Heel erg leuk om te zien! En als het goed is kunnen jullie het ook ergens vinden op www.cecbr.com. Tegen 12 uur konden we eindelijk naar bed maar moesten we de volgende morgen weer heel vroeg op!

Want afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van de heerlijke kinderen op het kamp. Ze werden opgedeeld in bussen die hen naar een plej bracht in de buurt van hun huis. Ik geloof dat we 7 verschillende bussen hadden. In de ochtend heel vroeg hebben we de laatste spullen van de kinderen ingepakt als een slaapzak en kussen. En daarna gimgen we aan het ontbijt. De laatste uurtjes van het kamp. We hebben veel liedjes gezongen en heel veel mensen moesten huilen. Dat gaf mij stiekem ook wel een brok in mijn keel. Rond 9 uur waren we met alle kinderen aan het wachten tot ze de bus in mochten, afscheid nemen, veel knuffela, veel 'i'll miss you'-s en nog heel veeleer tranen. Wat ik ook wel heel bijzonder vond in posotieve zin. Een van de dingen die camp zo speciaal maakt is dat je mensen leert kennen, vrienden maakt zoals je nooit meer vrienden zult maken. Iedereen geeft zoveel liefde en iedereen heeft zoveel voor elkaar over je ziet echt dat iedereen hun leven alleen maar om het kamo draait ze zeggen daar dan ook vaak: we live 10 months for 2. Het is heel bijzonder hoe iedereen over het kamp denkt en voelt. Ik voel het zeker niet zo diep als de kinderen maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ook ik mensen heb leren kennen waar ik zo goed mee omga en dat is in nederland heel anders. Tuurlijk heb ik vrienden en tuurlijk heb/krijg/geef ik liefde! Maar omdat je 24/7 bij elkaar bent heb je een bepaalde connectie met elkaar en dat geeft een erg familie gevoel! :)
Toen alle traantjes zijn gelaten en de kinderen weg waren hadden wijnog een laatste opruim check, we konden douchen, reserverigen uitprinten en als je nog niet ingepakt was je spullen inpakken. En toen: naar Equinunk lopen(het jongenskamp) en ons geld ontvangen! Heerlijk gevoel dat je er een kleinigheidje voor krijgt! Vervolgens hebben we bagels als lunch gegeten en vertrok onze bus naar New York!

We kwamen aan rond een uur of 4 en zijn direct naar het hoste gegaan. Helaas was daar geen plek voor Janna aangezien ze eerst plannen had mer een collega van kamp wat uiteindelijk niet doorging waardoor het hostel volgeboekt was toen ik wilde boeken. Gelukkig heeft Sarah mij de weg geholpen maar mijn hotel en dat was wel nodig. De reis opzich was niet heel erg moeilijk maar ik ben blij dat ze mee ging. Maar het hotel.. ik kan het geen hotel noemen. Ik heb een kamer van 180 bij 1.10 denk ik (zat vanmorgen op mijn bed met mijn rug tegen de ene muur en voeten tegen de andere muur en kon bij langena mijn benen niet strekken) ik heb max 30 cm naast mijn bed. Ik zit in een slaapruimte waar heel veel mensen slapen maar het plafond is open dus het licht is voor iedereen. En ik deel de wc's en douches die niet erg fris zijn maargoed. Nog 2 nachtjes!
Toen ik mijn spullen had geplaatst zijn sarah en ik naar Times Square gegaan om bij het Hardrock Cafe te eten. Het was HEERLIJK!!! Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor t laatst normaal en leller voedsel heb gegeten. Nomnom! Ik moet zeker terug naar Times Square want we waren nu vooral druk opzoek naar eten en de drukte ontwijken in plaats van Times Square te bewonderen! Maar daar heb ik nog genoeg tijd voor. Na het eten zijn we gaan slapen. Helaas was mijn nachtrust niet zo goed en werd ik 6x wakker gemaakt door mensen die terugkwamen van uitgaan en ineens het licht aandoen om 3 uur snachts.. en 6 uur waren er alweer mensen die uit moesten checken dus ik hoop dat vannacht beter word! Vandaag heb ik een erg leuke dag gehad. We zijn naar het Yankees stadium gegaan en hebben een geweldige wedstrijd gezien tussen de Yankees en de Detroit Tigers het was echt een leuke wedstrijd om te zien en ik heb eindelijk mijn echte New York Yankees pet waar ik al jaren op wacht! Ik had een hele goede dag! Na de wedstrijd gingen we naar de Chelsea buurt en daar hebben we wat rondgelopen em gegeten! Erg knus buurtje.
Ik moet wel zeggen.. een hele dag op je nieuwe schoenen is niet heel goed voor je voeten=)

Morgen staat in de planning(die elk moment verandert) om fietsen te huren en de hele dag genieten van central parc! Misschien ontbijten daar, picknicken en lekker rustig genieten van het park!

Ik kan niet wachten om jullie mijn volgende avontuur te melden dus tot snel!
Knuffel en kus

  • 12 Augustus 2013 - 08:48

    Olga :

    Hee Janna,

    Wat een leuke verhalen allemaal. Super leuk om al je avonturen te lezen. Ik ben trots op je. Het klinkt allemaal geweldig. Have fun in New York!

    Liefs Olga
    Ook een kus van Henk, Micky en Liv

  • 12 Augustus 2013 - 09:50

    Marjolijn:

    Ohh Janna, je mag ook echt trots zijn op jezelf en je weet en gelooft echt niet hoe trots ik op jou ben!!!!!!
    Geniet van je laatste periode,
    Een hele dikke knuffel van mij

  • 19 Augustus 2013 - 12:03

    Mirjam:

    Lieve Janna,

    Wat ontzettend leuk en fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt in de States !
    En dat je zo tevreden bent over de afgelopen tijd. Dat kan alleen maar inspirerend werken
    op je toekomst. Take care, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 13139

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Portugal

15 Juni 2013 - 29 Augustus 2013

Amerika

25 Augustus 2010 - 19 December 2010

Barcelona

Landen bezocht: